Onze tarieven

Onze tarieven zijn conform de wettelijk vastgestelde Prestatie- en tariefbeschikking Tandheelkundige zorg. De maximale tandartstarieven worden jaarlijks vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA), deze kunt u raadplegen op de website van de NZA. Let wel: de tarieven zijn exclusief eventuele bijkomende techniekkosten:

De vastgestelde prestatie- en tariefbeschikking zorgt er voor dat u bij elke mondzorgverlener dezelfde tarieven betaald voor mondzorgkunde. Verschillen in de uiteindelijke kosten kunnen ontstaan door verschillende behandelkeuzes en door verschillen in tandtechnische laboratoria, materiaal- en techniekkosten. De techniekkosten staan apart op uw begroting.

Onze facturatie

Dat besteden wij uit

Onze tijd en aandacht besteden wij liever aan u. Daarom kiezen wij er voor onze financiële administratie uit te besteden. Dit betekent dat u onze factuur ontvangt via ons factureringsbedrijf Infomedics. u ontvangt uw factuur uit naam van het CPI Amsterdam.

Via infomedics.nl kunt u eenvoudig uw factuur inzien, betalen, een kopie aanvragen of een betaalregeling treffen.

U ontvangt uw factuur bij voorkeur digitaal, via een knop in de factuur e-mail kunt u deze veilig, digitaal betalen. Zorgt u er voor dat wij een geldig e-mail adres en telefoonnummer van u hebben. Ontvangt u uw factuur toch liever via de post? Geen probleem, u kunt dit aangeven bij de balie van CPI Amsterdam of door te bellen met de praktijk op 020-7532982.

Vergoeding

Na uw intake gesprek ontvangt u een begroting van het CPI Amsterdam met daarin de te verwachte kosten van aangaande uw behandelplan. De begroting is inclusief de (geschatte) techniekkosten en verbonden aan de voorwaarden zoals vermeld op de begroting.

Let wel: tandheelkunde valt niet onder de basisverzekering! Voor de tandarts(specialist) dient u uzelf aanvullend te verzekeren.

Bent u aanvullend verzekerd voor tandheelkundige zorg dan kunt u deze begroting doorsturen naar uw zorgverzekeraar voor meer informatie met betrekking tot de vergoeding. U gaat akkoord met de begroting door het inplannen van afspraken voor de uitvoering van het behandelplan.

Bent u aanvullend verzekerd voor tandheelkundige zorg dan declareert Infomedics de factuur eerst bij uw zorgverzekeraar. De hoogte van vergoeding is afhankelijk van uw budget, in hoeverre u hier reeds heeft verbruikt, het soort contract dat u heeft en de polisvoorwaarden van uw verzekering. Op de aanvullende tandartsverzekering is het eigen risico niet van toepassing. Heeft u uw budget (deels) verbruikt dan kunt u een factuur verwachten voor het resterende, openstaande bedrag.

Controleer altijd VOORAF bij uw zorgverzekeraar in hoeverre uw budget nog toereikend is en voorkom vervelende verrassingen.

Bent u niet aanvullend verzekerd voor tandheelkundige zorg dan ontvangt u de volledige factuur via Infomedics. U mag er uiteraard ook voor kiezen de nota direct aan de balie te voldoen via pin.

Kunt u geen geldig Nederlands identiteitsbewijs overleggen dan dient u direct na de behandeling(en) uw factuur bij de balie voldoen via een PIN betaling. Wij wijzen u er op dat er binnen de zorgverlening een identiteitsplicht geldt.

Vragen?

Bij inhoudelijke vragen over de behandelingen zoals vermeld op de factuur dan kunt u contact opnemen met het CPI Amsterdam, afdeling facturatie via factuur@cpiamsterdam.nl of u kunt de medewerker facturatie bellen op 020 753 2982.

Heeft u vragen over de hoogte of de wijze van vergoeding door uw zorgverzekeraar? Dan neemt u contact op met uw zorgverzekeraar.

Heeft u vragen over de betaling van de factuur? Bezoekt u de website infomedics.nl. U kunt d.m.v. inloggen met het betaalkenmerk veel zaken zelf regelen.